venerdì 6 agosto 2010

Sul ritorno.



Oggi la mia amica lascia la Russia per tornare in Italia.

Mi sembra di sentirla, la sensazione di quando sai che i tuoi occhi si stanno posando per l'ultima volta su quegli oggetti, su quel paesaggio, su quell'ambiente che per un pò hai chiamato casa.

Mi ha fatto ripensare a come ho salutato io Tokamachi prima di partire: ho cominciato tre giorni prima, girando in bici per tutti i posti che per me erano legati ad un ricordo... quelli che avevano ospitato alcune riprese del film, quelli dove avevo conosciuto amici nuovi, quelli i cui ci eravamo fermati a parlare di notte e quelli in cui amavo andare da sola.

Ho salutato tutto, persino le tazze del tè in cucina, e per tutto c'è stato uno sguardo un pò più lungo, nel tentativo ti imprimere quell'immagine più a lungo nella memoria.

Per ultimo ovviamente ho lasciato il tempio, quello con il laghetto pieno di carpe e di rane, le statue dei jizo, la grande campana e il gatto rotondo del monaco...
Ho parcheggiato la bici e davanti al Buddha ho staccato dal cellulare giapponese il mio manekineko con il campanellino; l'ho nascosto tra le piante esattamente di fronte alla statua: se non potevo io tornare ogni sera a guardarlo, in qualche modo lo avrebbe fatto lui per me.

Anche adesso quando di notte mi manca la mia passeggiata al tempio, penso al mio gatto e a quella parte di me ancora nascosta tra le foglie e mi sento un pò meno lontana.

3 commenti:

martjna ha detto...

è come se avessi un tesoro nascosto che posso conoscere solo io.. ed è una sensazione bellissima.
per ora...

ti abbraccio, with love and care

Anonimo ha detto...
Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.
Anonimo ha detto...

[b][url=http://www.uggsaustraliawebsite.com/]uggs australia[/url][/b] Additionally they enhanced their overall cholesterol and blood pressure level. Participants explained it took about two weeks to have employed to the fasting. In January 2005, scientists described on 16 non-obese members who went on an alternate working day quick over the course of 22 days.

[b][url=http://www.bestonlinesalestore.com/]louis vuitton handbags[/url][/b] It truly is certainly a classy substitute towards your average bit of baggage, as well as for those who choose for anything much less daring compared to the animal print it will stand out inside a crowd. Yet another winner within the luggage division, plus more reasonably priced, may be the Brics Luggage Everyday living Assortment, within the brushed cotton with leather cut. This bag is excellent due to its dimensions and operation, nevertheless it far too features a feature that makes it jump out: It comes in pink! That's correct; this Low cost Louis Vuitton Bags comes in an cute pink hue that is virtually salmon, having a brown lining.

[b][url=http://www.cheapuggbootsonlineshop.co.uk/]cheap ugg boots[/url][/b] Louis vuitton on-line sale it's been from a pretty very long time that we have been serving as a foremost production unit from the designer motivated reproduction purses and our product which incorporates purses, shoes, wallets, leather items and belts are unfold throughout. louis vuitton online sale We've a considerable choice of Affordable louis vuitton bags models. Our catalog involves handbags, totes, purses for evening, style bags, men purse and girls wallets in a low cost value..

[b][url=http://www.bestuggobootsoutlet.com/]uggs boots[/url][/b] To have your house this particular, Louis Vuitton Clasp Grid Bronze Hobo bag you simply have to learn a purse which in return visitors only earlier described your tummy. This certain manner in addition to period will probably be practically all starting to be. Medium sized luggage operates considerably better to improve your present by now beautiful body.

[b][url=http://www.bestuggobootsoutlet.com/]uggs boots outlet[/url][/b] Away from the entire selection, the LV Damier Azur Speedy thirty produced the most important influence on manner upon its 2006 launch. It could be noticed on celebs these kinds of as Hillary Duff, Mary Kate (of Olsen fame), and Byoncee throughout the following 12 months. The great thing about this bag will be the airy emotion it translates into, where by it is hues scheme can take the sturdy, heavy-looking material and lightens it up.